Напрямки реформування системи органів юстиції

В рамках реформи реєстраційної служби, а також децентралізації відбувається передача частини державних функцій з реєстрації майна та бізнесу на місцях.

В майбутньому за державою планується залишити лише функції:

-      власника і адміністратора реєстрів;

-      надання суб’єктам реєстрації допуску до даних реєстрів;

-      визначення стандартів надання послуг з реєстрації.

Всі інші функції з реєстрації, по мірі готовності приймаючих суб’єктів, мають бути передані місцевим органам влади, нотаріусам, а з часом – банкам.

З 1 КВІТНЯ НОТАРІУСИ ОТРИМАЛИ ПРАВО ПРОВОДИТИ РЕЄСТРАЦІЮ ДОГОВОРІВ ОРЕНДИ ЗЕМЕЛЬНИХ ДІЛЯНОК СІЛЬГОСППРИЗНАЧЕННЯ.

В Україні працює понад 7000 державних та приватних нотаріусів. Нотаріальна спільнота має своїх представників навіть у невеликих населених пунктах.

Реєстрація договорів оренди земельних ділянок сільгосппризначення завжди була однією з найгостріших проблем аграрних регіонів.

2014 року було зареєстровано понад 860 тис. прав оренди земель сільськогосподарського призначення.

З початку 2015 року зареєстровано понад 175 тис. договорів.

До запровадження змін селяни повинні були вистоювати в безкінечних чергах і шукаючи можливості пришвидшити цей процес за «додаткову плату».

Переваги нової системи реєстрації договорів оренди сільгоспземель:

-      розширення за рахунок 7000 нотаріусів кількості пунктів, де можна провести реєстрацію;

-      громадяни зможуть самостійно обирати звернутися їм до державного реєстратора чи до нотаріуса;

-      ліквідація черг при реєстрації договорів оренди сільгоспземель;

-      збільшення оперативності реєстрації і якості послуг за рахунок збільшення конкуренції;

-      ліквідація корупційної складової за «пришвидшення процесу».

ІНШІ ПІЛОТНІ ПРОЕКТИ

«МОДЕЛЬНИЙ ОФІС»

 У жовтні 2014 року розпочато пілотний проект у сфері реєстрації речових прав на нерухоме майно у міських реєстраційних службах Вінниці, Дніпропетровська, Львова, Харкова, Черкас, Чернігова та Києва.

Головною ціллю проекту є розділення функцій з прийому/видачі документів та прийняття рішень за результатами їх розгляду між різними особами.

Особливістю проекту є те, що реєстратор власноруч заповнює відповідні електронні заяви. Громадянину залишається лише перевірити правильність ведених даних.

Розподіл роботи між фронт- та бек- офісами скоротив час необхідний для оформлення паперів з 40 до 15-20 хвилин та унеможливило корупційні дії в сфері реєстрації прав.

З 2 квітня 2015 року у Чернівцях, Івано-Франківську та Калуші Івано-Франківської області також запроваджується реалізація пілотного проекту у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень.

З 6 квітня 2015 року пілотний проект щодо розподілу функціональних обов’язків між особами, які приймають заяви у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, та особами, які приймають рішення за результатами розгляду таких заяв запроваджується в територіальних управліннях юстиції Київської області.

«ЕКСТЕРИТОРІАЛЬНІСТЬ»

Також пілотним проектом у Київській області передбачається екстериторіальність подання заяв у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно.

Заяви щодо майна, яке розташоване у межах Київської області, можуть подаватися до будь-якого районного, міського, міськрайонного, міжрайонного управління юстиції Київської області, а також до Головного територіального управління юстиції у Київській області.