Інформація Лозівської ОДПІ Міндоходів у Харківській області від 24.11.2015

Громадяни, які звернулися за субсидіями, зможуть отримати інформацію

про стан обробки запитів щодо їх доходів

Відсьогодні Державна фіскальна служба України запроваджує новий електронний сервіс «Інформування громадян про результати обробки файлів-запитів щодо доходів фізичних осіб, які звернулись за призначенням житлових субсидій, що надходять від підрозділів соціального захисту населення».

За його допомогою громадяни та працівники органів соціального захисту населення, вказавши реєстраційні дані фізичної особи, можуть у телефонному режимі отримати необхідну інформацію в Інформаційно-довідковому департаменті ДФС.

Контактні телефони для отримання інформації:

0-800-501-007 (безкоштовно зі стаціонарних телефонів).

Загалом, з 1 травня 2015 року ДФС оброблено та надано інформацію про доходи фізичних осіб, які звернулись за призначенням житлових субсидій, по 10 млн. запитах від 669 структурних підрозділів соціального захисту населення.

 

Роман Насіров: Податкова реформа має запрацювати в грудні 2015 року

«Нинішня податкова система не відповідає тому стану економіки, який є на сьогоднішній день, і нам треба разом працювати над тим, щоб реформа дала саме конструктивні зміни», - заявив під час відкриття чергового з’їзду Ассоціації платників податків України Голова ДФС Роман Насіров.  Керівник фіскальної служби підкреслив, що робота фіскальної служби має стати прозорою та діяти як сервісна служба.  Податкова реформа для бізнесу має стартувати в грудні 2015 року.

До співпраці залучено експертів і членів асоціації АППУ в багатьох питаннях. АППУ має фактично виступати лобістом реформ, так як деякі зміни просто застрягають в бюрократії. Співпраця з громадськістю, з місцевими органами влади дає можливість працювати більш ефективно всім підрозділам служби. В підтвердження цієї ідеї виступив і присутній на з’їзді голова Одеської ОДА Міхеіл Саакашвілі. Він зазначив, що співпраця з керівництвом ДФС йде і результати справжньої ефективної роботи можна буде побачити вже до 1 березня наступного року.

Ще одним напрямом роботи для себе в ДФС вбачають перегляд умов роботи бізнесу. З тією ситуацією, яка є в економіці країни, в службі вважають за потрібне або взагалі відмовитись від авансової сплати податку на прибуток, або перейти на трьохмісячний режим контролю. Крім того, керівництво ДФС вважає, що новий Податковий кодекс має чітко закріпити умови роботи для бізнесу на 2-4 роки, чи в крайньому випадку ввести мораторій на зміни.

 

Гроші у шкарпетках

На митному пості «Гоптівка» в  автобусі сполученням «Ровєнькі – Київ», під час проведення спільного митно-прикордонного огляду, у громадянина України було виявлено 443 тисячі гривень. Але схованка, яку обрав для грошей цей спритник, виявилося незвичною.

При проведенні усного декларування на предмет переміщення через митний кордон України товарів, які обмежені  до переміщення через митний кордон, в тому числі валюти та інших предметів, які підлягають обов’язковому декларуванню, громадянин впевнено заявив про їх.

Але під час митного огляду речей чоловіка, на дні спортивної сумки, під особистими речами були виявлені пачки з банкнотами України. Також було помічено нехарактерне потовщення  куртки і брюк. Тож громадянину було запропоновано пред’явити речі, які у нього знаходяться. Чоловік  самостійно дістав із кишень куртки, брюк та із шкарпеток пачки з банкнотами України.

Таким чином, всказана особа переміщувала валютні цінності через митний кордон України та намагалась приховати їх від митного контролю у такий спосіб.

За даним фактом був складений протокол про порушення митних правил за частиною 1 статті 483 Митного кодексу України.

 

Відкриті «електронні скриньки» для запитів на публічну інформацію

В ГУ ДФС у Харківській області та ДПІ м. Харкова й області відкриті електронні поштові скриньки для подання звернень громадян та запитів на отримання публічної інформації в електронному вигляді.

Інформацію про скриньки для листування з ГУ ДФС у Харківській області можна отримати в розділі «Контакти», а з Державними податковими інспекціями м. Харкова та області у розділі «Територіальні органи».

 

Визнані до 01.09.2015 р. основні засоби амортизують доки залишкова вартість

не зрівняється з ліквідаційною

З 01.09.2015 р. до основних засобів можуть бути віднесені матеріальні активи, призначені для використання в господарській діяльності, з терміном корисного використання більше одного року з дати введення в експлуатацію та вартістю, яка перевищує 6 тис.грн.

Оскільки Закон не має зворотної сили, всі матеріальні активи, первісна вартість яких є меншою за 6000 грн, віднесені для цілей податкового обліку до основних засобів згідно з вартісними обмеженнями на дату їх придбання (введення в експлуатацію), не потребують виключення зі складу основних засобів на дату набрання чинності  Законом №655 (01.09.2015).

Такі засоби залишаються у складі основних засобів при здійсненні податкового обліку до повної їх амортизації до залишкової вартості на рівні ліквідаційної.

Детальніше у листі  ДФС від 10.11.2015 № 23971/6/99-99-19-02-02-15

Реєстраційна заява платника ПДВ подана несвоєчасно: коли виникають податкові зобов’язання?

Реєстраційна  заява платника ПДВ за формою №1-ПДВ подається не пізніше 10 числа календарного місяця, що настає за місяцем, в якому вперше обсягу оподатковуваних операцій з постачання товарів/послуг понад 1 млн грн (без урахування ПДВ).

Якщо останній день строку подання заяви припадає на вихідний, святковий або неробочий день, останнім днем строку вважається наступний за вихідним, святковим або неробочим робочий день .

Будь-яка особа, яка підлягає обов'язковій реєстрації як платник ПДВ, яка не подала до контролюючого органу заяву, несе відповідальність за ненарахування або несплату ПДВ на рівні зареєстрованого платника ПДВ без права нарахування податкового кредиту та отримання бюджетного відшкодування податку.

Обов'язок щодо нарахування та сплати податкових зобов'язань з ПДВ в особи, що підлягає обов'язковій реєстрації як ПДВ вартість виникає, починаючи з дати такої реєстрації. Якщо така особа не подала/несвоєчасно подала заяву до контролюючого органу, обов'язок щодо нарахування та сплати податкових зобов'язань з ПДВ виникає з дня, наступного за граничним днем, який встановлений для подання заяви.

Тобто з 11 числа календарного місяця, що настає за місяцем, в якому вперше досягнуто загального обсягу оподатковуваних операцій з постачання товарів/послуг понад 1 млн гривень за останні 12 календарних місяців.

Лист ДФС від 06.11.2015 р. №23807/6/99-99-19-03-02-15

 

Авансові внески при виплаті дивідендів: особливості сплати

Авансовий внесок розраховується з суми перевищення дивідендів, що підлягають виплаті, над значенням об'єкта оподаткування за відповідний податковий (звітний) рік, за результатами якого виплачуються дивіденди, грошове зобов'язання щодо якого погашене. Сума дивідендів, що підлягає виплаті, не зменшується на суму авансового внеску.

Ця норма застосовується, починаючи з виплат дивідендів у 2015 році за підсумками попередніх років.

Якщо дивіденди виплачуються за неповний календарний рік, то для обрахунку суми зазначеного перевищення використовується значення об’єкта оподаткування, обчислене пропорційно кількості місяців, за які сплачуються дивіденди.

Якщо у звітному році за рішенням власників розподіляється нерозподілений прибуток одразу за декілька попередніх років, то з метою визначення суми дивідендів, на яку нараховується авансовий внесок, нерозподілений прибуток, який припадає на кожен з цих років за даними  фінансової звітності, порівнюється з об’єктом оподаткування податком на прибуток за відповідний рік.

У разі наявності непогашеного грошового зобов'язання, авансовий внесок розраховується зі всієї суми дивідендів, що підлягають виплаті. Грошовим зобов’язанням у цьому разі є сума податкових зобов’язань з податку на прибуток, що самостійно нараховані платником у  декларації за звітний рік, за підсумками якого виплачуються дивіденди.

При визначенні суми перевищення дивідендів, що підлягають виплаті, на яку нараховується авансовий внесок з податку на прибуток, над значенням об’єкта оподаткування за відповідний податковий (звітний) рік, необхідне одночасне дотримання двох умов:

В іншому випадку авансовий внесок з податку на прибуток нараховується на всю суму дивідендів.

Лист ДФСУ від 10.11.2015 р. №23921/6/99-99-19-02-02-15 

 

Граничний строк сплати ЄСВ припадає на вихідний або святковий день

Роботодавці зобов’язані сплачувати ЄВ, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця.  Порядок нарахування і сплати ЄВ визначено Інстркуцією, що затверджена наказом Мінфіну від 20.04.2015 № 449.

 Згідно з п. 11 розд. ІV Інструкції № 449 у разі якщо останній день строків сплати ЄВ, зазначених у Інструкції № 449, припадає на вихідний або святковий день, останнім днем таких строків сплати ЄВ вважається перший робочий день, що настає за вихідним або святковим днем.

 

Запит про надання інформації від податкової повинен містити обов'язкові дані

Письмовий запит про надання інформації надсилається платнику податків або іншим суб'єктам інформаційних відносин за наявності хоча б однієї з таких підстав:

1)  виявлено факти,  про порушення податкового, валютного законодавства, законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму та іншого законодавства;

2) для визначення рівня звичайних цін на товари (роботи, послуги) під час проведення перевірок;

3) виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях;

4) подано скаргу про ненадання податкової накладної покупцю або про порушення правил заповнення податкової накладної;

5) у разі проведення зустрічної звірки;

6) в інших випадках, визначених Кодексом.

Запит підписується керівником або заступником і повинен містити:

  • підстави для надіслання запиту згідно  п. 73.3 ПКУ із зазначенням інформації, яка це підтверджує;
  • перелік інформації, яка запитується, та перелік документів, які пропонується надати;
  • печатку контролюючого органу.

Якщо запит складено з порушенням цих вимог,  платник податків звільняється від обов'язку надавати відповідь на такий запит.

 

Відсотки за користування кредитом не належать до витрат підприємця

Суми коштів, сплачені платником податку на користь банку за надані послуги з розрахунково-касового обслуговування, пов’язані з веденням господарської діяльності (відкриття, закриття, переоформлення рахунків, відкритих безпосередньо на підприємця, надання виписок з рахунків тощо), включаються до складу витрат фізичної особи - підприємця на загальній системі оподаткування.

Однак для фізичної особи - підприємця на загальній системі оподаткування не передбачено включення до складу витрат суму сплачених відсотків,  нарахованих за користування кредитними коштами, незалежно від того, що кредит отримувався для здійснення підприємницької діяльності.

Лист ДФС від 28.10.2015 р. №1061/Г/99-99-17-02-02-14

 

ЄСВ та дитячі новорічні подарунки від роботодавця

Перелік видів виплат, що здійснюються за рахунок коштів роботодавців, на які не нараховується єдиний внесок затверджено постановою КМУ від 22.12.10 р. № 1170 «Про затвердження переліку видів виплат, що здійснюються за рахунок коштів роботодавців, на які не нараховується єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування».

Відповідно п. 8 розд. I Переліку вартість подарунків до свят і квитків на видовищні заходи для дітей працівників не належать до фонду оплати праці та не є базою для нарахування єдиного внеску.

 

Як нарахувати ЄСВ у місяці звільнення працівника

У разі звільнення або прийняття працівника на основне місце роботи протягом місяця, в якому нарахована заробітна плата за відпрацьований час не перевищує розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, сума єдиного внеску розраховується з фактично нарахованої заробітної плати незалежно від її розміру.

 

Адвокат отримує доходи як підприємець та як особа,  що здійснює незалежну

професійну діяльність; як сплачувати ЄСВ?

З метою уникнення подвійного нарахування єдиного внеску, підприємець, що обрав спрощену систему оподаткування та при цьому здійснює незалежну професійну діяльність, реєструється у контролюючих органах як фізособа – підприємець на спрощеній системі з ознакою провадження незалежної професійної діяльності, та нараховує єдиний внесок у розмірі 34,7 %  бази нарахування ЄСВ, а в разі укладання зазначеною особою з органами ДФС договору про добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування 36,6%, 36,21%. або 38,11%.

 При цьому, базою нарахування єдиного внеску є сума доходу, отримана від незалежної професійної та підприємницької діяльностей.

 

Куди віднести операції з продажу посівів

Операція з постачання незавершеного виробництва, а саме посіву сільгоспкультур, не підпадає під дію спецрежиму ПДВ за ст. 209 ПКУ.

Тому постачальник повинен відображати такі операції в загальній декларації. Також до загальної деки слід перенести податковий кредит, пов’язаний із посівами, якщо раніше продавець уключив його до спецрежимної декларації з ПДВ.

Покупець посівів може відобразити податковий кредит у спецрежимній декларації лише за умов:

- незавершене виробництво придбавають для вирощування сільськогосппродукції, а не для подальшого його перепродажу;

-покупець зазнав затрат на виробництво, які підтверджені документально.

 

Підприємць отримав компенсації  з бюджету за створення нових робочих місць

Об’єктом оподаткування підприємця на загальній системі оподаткування є чистий дохід, тобто різниця між загальною виручкою у грошовій та не грошовій формі та документально підтвердженими витратами, пов’язаними з господарською діяльністю такої фізособи-підприємця.

Якщо при здійсненні підприємницької діяльності залучаються наймані працівники, то підприємець вважається податковим агентом щодо осіб, які перебуває з нею у трудових, цивільно – правових відносинах.

Відповідно до п. 3 ст. 24 Закону України від 05.07.12 року № 5067-ІV «Про зайнятість населення» роботодавцю, який протягом 12 календарних місяців забезпечував створення нових робочих місць, протягом цього періоду здійснював їм виплату зарплати в розмірі не менше 3 мінімальних та протягом наступного року виплачував зарплату в розмірі не менше 3 мінімальних на кожну особу, щомісяця за рахунок коштів Державного бюджету компенсуються фактичні витрати у розмірі 50% суми нарахованого єдиного внеску за відповідну особу за місяць, за який він сплачений.

До витрат підприємця відносяться витрати на оплату праці фізичних осіб, що перебувають з ним  у трудових відносинах ( основна і додаткова зарплата, інші заохочення), витрати згідно з договорами цивільно-правового характеру, обов’язкові виплати, що передбачені законодавством, внески на обов’язкове страхування життя або здоров’я працівників у випадках, передбачених законодавством.

У тому числі суми єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування у розмірі і порядку встановлених законом.

Отже, фізична особа – підприємець суми компенсацій, які отримує з Державного бюджету у розмірі 50% суми нарахованого ЄСВ за найманих осіб згідно Закону України № 5067-VI відображає у п. 7 гр. 6 Книги доходів і витрат із від’ємним значенням; та сума компенсації вираховуються із витрат господарської діяльності.

Окружна виборча комісія утримує ПДФО та військовий збір

Окружна виборча комісія є юридичною особою та комісією вищого рівня щодо всіх дільничних виборчих комісій у межах відповідного територіального виборчого округу з питань виборів депутатів. Дільнична виборча комісія не є юридичною особою.

Окружна виборча комісія, яка нараховує заробітну плату фізичній особі, є податковим агентом і має утримувати податок на доходи фізичних осіб та військовий збір від суми такого доходу за рахунок такої особи та перерахувати його до бюджету під час виплати оподатковуваного доходу.

Окрім цього, як податковий агент окружна виборча комісія повинна подати податковий розрахунок заформою 1-ДФ.

 

Тимчасово призначили в.о. керівника або головного бухгалтера — подайте зміни

Підставами для внесення змін до облікових даних платників податків є, зокрема:

  • інформація органів державної реєстрації;
  • документально підтверджена інформація, що надається платниками податків.

Платники податків — юридичні особи та відокремлені підрозділи юридичних осіб зобов’язані подати реєстраційну заяву за формою № 1-ОПП з позначкою «Зміни» з відомостями щодо осіб, відповідальних за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку юридичних осіб, відокремлених підрозділів юридичних осіб до контролюючого органу в 10-денний строк із дня взяття на облік чи виникнення змін у облікових даних платників податків.

Отже, щодо платників податків, відомості про яких включаються до ЄДР:

  • інформація про зміну або призначення тимчасово виконуючого обов’язки керівника оновлюється в контролюючих органах на підставі відомостей, отриманих від державного реєстратора;
  • інформація про головного бухгалтера оновлюється на підставі заяви за формою № 1-ОПП з позначкою «Зміни» та уточнених документів або реєстраційної заяви платника ПДВ (про реєстрацію, перереєстрацію або внесення змін);
  • стосовно платників податків, відомості про яких не включаються до ЄДР, інформація про зміну або призначення тимчасового виконувача обов’язків керівника та/або головного бухгалтера оновлюється на підставі уточнених документів та заяви за формою № 1-ОПП.

 

Юридичні особи для переходу на спрощену систему подають заяви до 16 грудня  2015 року

Юридична особа, яка є платником інших податків і зборів відповідно до норм ПКУ, один раз протягом календарного року може прийняти рішення про перехід на спрощену систему оподаткування. Для цього необхідно подати заяву до податкової не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу.

Право на застосування спрощеної системи оподаткування в наступному календарному році мають платники єдиного податку за умови не перевищення протягом календарного року обсягу доходу, встановленого для відповідної групи платників єдиного податку (п. 292.16 ст. 292 ПКУ).

Обсяг доходу для платників єдиного податку третьої групи юридичних осіб - суб’єктів господарювання будь-якої організаційно-правової форми, протягом календарного року не повинен перевищувати 20 млн. гривень.

До поданої заяви додається розрахунок доходу за попередній календарний рік. Дохід за попередній календарний рік, що передує року переходу на спрощену систему оподаткування, визначається на момент подання заяви із врахуванням запланованої суми отримання доходу, за період що залишився до кінця року після подання заяви.

 

Відповідальність за реалізацію алкогольних напоїв, на придбання яких відсутні

супровідні документи (видаткові та товарно-транспортні накладні)

Транспортування горілки та лікеро-горілчаних виробів, відвантажених з акцизного складу підприємства, на якому виробляються спирт етиловий, горілка та лікеро-горілчані вироби, без товарно-транспортних накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі, з відміткою представника контролюючого органу на акцизному складі забороняється.

До суб’єктів господарювання, що здійснюють реалізацію товарів, які не обліковані у встановленому порядку, застосовується фінансова санкція у розмірі подвійної вартості необлікованих товарів, які не обліковані за місцем реалізації та зберігання, за цінами реалізації, але не менше 170 грн. Такі вимоги не поширюються на фізичних осіб - підприємців, які є платниками єдиного податку та не зареєстровані платниками ПДВ.

Крім того незабезпечення платником податків зберігання первинних документів протягом установлених строків їх зберігання та/або ненадання платником податків контролюючим органам оригіналів документів чи їх копій при здійсненні податкового контролю тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 510 гривень ( при повторному протягом року порушенні - 1020 гривень).

Відсутність податкового обліку, порушення керівниками та іншими посадовими особами підприємств, установ, організацій встановленого законом порядку ведення податкового обліку, тягне за собою накладення адміністративного штрафу у розмірі від 85 до 170 грн. ( повторно протягом року - від 170 до 255 грн.).

 

Прізвище особи, яка склала накладну, та ЕЦП повинні співпадати

Електронний цифровий підпис, що накладається на податкову накладну при її реєстрації в ЄРПН, та підпис особи, яка склала податкову накладну, не можуть належати різним особам, а повинні належати одній особі, якій делеговано право підпису податкових накладних.

Таким чином, податкова накладна, у якій прізвище особи, яка її склала, та електронний цифровий підпис особи, яка її зареєструвала в ЄРПН, належать різним особам, є такою, що складена з порушенням порядку заповнення. А отже, не дає права отримувачу (покупцю) на віднесення сум податку до податкового кредиту.

Докладніше у  листіДФСУ  від 06.11.2015 № 23731/6/99-99-19-03-02-15 

 

ПДФО за відокремлені підрозділи: нюанси сплати

Якщо відповідно до законодавства у платника податків, крім обов’язків щодо подання податкових декларацій (розрахунків, звітів) та/або нарахування, утримання або сплати (перерахування) податків, зборів на території адміністративно-територіальної одиниці за своїм місцезнаходженням, виникають такі обов’язки на території іншої адміністративно-територіальної одиниці, то він зобов’язаний стати на облік за таким неосновним місцем обліку у відповідному контролюючому органі.

Враховуючи викладене, податок на доходи фізичних осіб підлягає сплаті до відповідного бюджету за місцезнаходженням (розташуванням) власних або орендованих приміщень (будівель), в яких працюють наймані працівники такого суб’єкта господарювання.

Лист ДФСУ від 16.11.2015 р. №24366/6/99-99-17-02-01-15

 

Єдинник 2 групи не вправі надавати послуги юрособі-неплатнику єдиного податку

Якщо підприємець-платник єдиного податку 2 групи надає послуги відповідно до договору, яким визначено, що замовником є юридична особа - неплатник єдиного податку, яка підписує акт виконаних робіт та оплачує вартість виконаних послуг, то такий підприємець порушує умови, передбачені  ПКУ, для другої групи платників єдиного податку. Однак за таким підприємцем залишається право обрання третьої групи платника єдиного податку.

В той же час, він має право здійснювати продаж товарів під час обслуговування свят, банкетів, інших спеціальних замовлень для юросіб та фізосіб на загальній системі. 

 

Пільги зi сплати земельного податку: кому та які?

Від сплати земельного податку звільняються такі категорії громадян:

Звільнення для цих категорій громадян поширюється на одну земельну ділянку за кожним видом використання у межах граничних норм, а саме:

  • для ведення особистого селянського господарства - у розмірі не більш як 2 гектари;
  • для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка): у селах - не більш як 0,25 гектара, в селищах - не більш як 0,15 гектара, в містах - не більш як 0,10 гектара;
  • для індивідуального дачного будівництва - не більш як 0,10 гектара;
  • для будівництва індивідуальних гаражів - не більш як 0,01 гектара;
  • для ведення садівництва - не більш як 0,12 гектара.

 

П’ять робочих днів для видачі довідки про відсутність заборгованості

  • овідка про відсутність заборгованості з податків, зборів, платежів, що контролюються органами доходів і зборів, видається за основним місцем обліку платника податків, який звертається за наданням послуги, безоплатно на підставі заяви про видачу довідки.

У заяві на отримання довідки платник податків зазначає нормативно-правовий акт, положеннями якого визначено необхідність підтвердження відсутності у платника податків податкового боргу.

Строк розгляду заяви платника податків та видачі довідки або направлення відмови в її наданні становить 5 робочих днів з дня отримання такої заяви. Строк її дії становить 10 календарних днів від дня реєстрації такої довідки в контролюючому органі. Якщо платник податків не звернувся до фіскального органу за отриманням довідки протягом строку її дії, вона підшивається до справи платника податків.

За наявності у платника податків податкового боргу фіскальним органом готується лист платнику податків (у довільній формі) з вмотивованою відмовою щодо видачі довідки, який надсилається на адресу платника податків.

Якщо 15-й календарний день для реєстрації податкової накладної припадає на святковий або вихідний день

Реєстрація податкових накладних в ЄРПН здійснюється платником ПДВ не пізніше 15 календарних днів, наступних за датою їх складання. Відповідно, строки реєстрації податкових накладних в ЄРПН не переносяться, якщо 15-ий день, що настає за днем їх виписки, припадає на святковий або вихідний день.

Нагадаємо: порушення платниками ПДВ граничних строків реєстрації податкових накладних, що підлягають наданню покупцям — платникам ПДВ, і розрахунків коригування до них тягнуть за собою накладення на платників податку, на яких покладено обов’язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі, визначеному ст. 1201  ПКУ.

 

Виявлено помилку у Повідомленні про прийняття на роботу

Якщо роботодавцем допущено помилку й необхідно внести зміни до повідомлення ДФС про прийняття працівника на роботу, подається повідомлення типу «скасовуюче» з помилковими даними й водночас повідомлення типу «початкове» з правильними даними.

Якщо єдинник перетнув мільйонну межу, він має встановити РРО

Фізичні особи — підприємці платники єдиного податку групи 3, обсяг доходу яких за перше півріччя 2015 року перевищив 1 млн грн, зобов’язані з 1 жовтня 2015 року при провадженні своєї господарської діяльності застосовувати РРО або перейти на використання виключно безготівкових розрахунків.

Фізичні особи — підприємці платники єдиного податку групи 2 у разі перевищення обсягу доходу в 1 млн грн у 2015 році (незалежно від місяця, у якому відбулося таке перевищення) зобов’язані з 1 січня 2016 року при здійсненні розрахункових операцій застосовувати РРО.

Згідно із п. 296.10 ст. 296 ПКУ, у разі перевищення платником єдиного податку групи 2 у календарному році обсягу доходу в 1 млн грн застосування РРО розпочинається з 1 січня 2016 року.

Лист ГУ ДФС у м. Києві від 13.11.2015 р. № 3469/К/26-15-11-04-16)


Доопрацьовано електронний сервіс

«Реєстрація договорів про визнання електронних документів»

ДФС спрощено процес укладання Договорів про визнання електронних документів з територіальними органами ДФС, а саме, починаючи з 25 листопада 2015 року, платником податків укладається один Договір з територіальним органом ДФС за основним місцем обліку. До Договору додаються посилені сертифікати відкритих ключів. Для формування та подання Договору розроблено нову форму (код форми J1391004).

Також запроваджено новий електронний сервіс управління ЕЦП. Сервіс надає можливість керівнику вносити до системи подання документів в електронному вигляді інформацію щодо сертифікатів відповідальних осіб та самостійно визначити термін, на який відповідальній особі надається право підпису податкових документів (в межах строку дії сертифікату такої відповідальної особи). Також в повідомленні може бути надана інформація щодо нового сертифіката керівника (до закінчення строку дії попереднього сертифікату) або бухгалтера.

Для формування та подання платниками інформації щодо ЕЦП в електронному вигляді до Єдиного вікна подання електронної звітності розроблено нову форму Повідомлення (код форми J1391102).

До Повідомлення додаються сертифікати відповідальних осіб, зазначених у Повідомленні, та таке Повідомлення підписується ЕЦП цих відповідальних осіб.

Звертаємо увагу, що сформоване Повідомлення обов’язково підписується керівником електронним цифровим підписом, сертифікат якого на момент отримання Повідомлення вже наявний у системі подання документів в електронному вигляді як діючий сертифікат керівника платника податків.

 

Чи сплачувати податок на нерухомість, якщо виробничий цех використовуються не за призначенням?

Будівлі промисловості (виробничі корпуси, цехи, складські приміщення промислових підприємств) не є об’єктом оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. Обмежень щодо використання або невикористання таких об’єктів нерухомості п.п. «є» п.п. 266.2.2 п. 266.2 ст. 266 Податкового кодексу України не передбачено.

 

Пенсіонер працює: є право на податкову соціальну пільгу?

Фізична особа, яка одночасно з доходами у вигляді пенсії з Пенсійного фонду України отримує доходи у вигляді заробітної плати, має право на зменшення суми загального місячного оподатковуваного доходу, отримуваного від одного роботодавця у вигляді заробітної плати, на суму податкової соціальної пільги за умови дотримання вимог пп.169.1 ст.169 Податкового кодексу України та подання роботодавцю заяви про застосування пільги.    

 

Чи оподатковується подарунок наданий профспілкою?

До загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включається вартість дарунків, якщо їх вартість не перевищує 50% однієї мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня звітного року, за винятком грошових виплат у будь-якій сумі ( п.п.165.1.39 ст.165 ПКУ).  У 2015 році – 609,00 грн. в місяць, не оподатковується. Сума перевищення вартості подарунку оподатковується податковим агентом (профспілковою організацією) з використанням коефіцієнта за ставкою 15(20)%.

Якщо додаткові блага надаються у негрошовій формі, то базою оподаткування є вартість такого доходу, розрахована за звичайними цінами, правила визначення яких встановлені згідно ПКУ, помножена на коефіцієнт, який обчислюється за такою формулою: К = 100: (100 - Сп).

 

1 січня 2016 року спливає перехідний період для доопрацювання або заміни РРО

Законом України від 28.12.2014 № 71-VIII  внесено зміни до Закону про РРО, згідно з якими з 1 січня 2015 року дозволяється первинна реєстрація лише реєстраторів розрахункових операцій, які створюють контрольну стрічку в електронній формі, та електронних таксометрів, автоматів з продажу товарів (послуг), реєстраторів розрахункових операцій з купівлі-продажу іноземної валюти.

Користувачам зареєстрованих та введених в експлуатацію до 01.01.2015 електронних контрольно-касових апаратів, що подають до органів фіскальних органів тільки інформацію про обсяг розрахункових операцій (Z-звіти), встановлено перехідний період тривалістю 1 рік для доопрацювання або заміни існуючої касової техніки на таку, яка забезпечує подання по електронних каналах зв’язку електронних копій розрахункових документів і фіскальних звітних чеків.

З 01.01.2016 року передбачено відповідальність у розмірі 170грн. , якщо:

  • контрольну стрічку не надруковано або не створено в електронній формі на РРО,
  • або виявлено спотворення даних про проведені розрахункові операції, інформація про які міститься на контрольній стрічці, створеній в електронній формі.

 

Прийняття керівника на новостворене підприємство: хто подає повідомлення до ДФС?

У випадку прийняття керівника на новостворене підприємство повідомлення про прийняття працівника на роботу до територіальних органів Державної фіскальної служби має бути підписано особою, яка визначена внутрішніми документами підприємства, установи, організації або установчими документами.

Лист Мінсоцполітики від 18.09.2015 р. №14209/0/14-15/13