Інформація Лозівської ОДПІ Міндоходів у Харківській області від 17.11.2015

У Державній фіскальній службі розпочалося тестування персоналу

комплексне комп’ютерне тестування проводиться для оцінки професійних та особистісних якостей працівників ДФС в рамках відбору фахівців у службу за новою процедурою. До проведення тестування були залучені провідні спеціалісти – консорціум HR-експертів, які мають досвід роботи як з бізнесом, так і з державними установами.  Тестування складається з трьох основних блоків.

Перший – це тест на благонадійність, під час якого оцінюватиметься рівень чесності та щирості тестованого, його готовність дотримуватися встановлених правил і процедур, рівень толерантності в обслуговуванні внутрішніх і зовнішніх клієнтів.

Другий – опитування щодо особистісних якостей, що надасть цілісний опис особистості за п'ятьма основними чинникам – емоційна стабільність, відкритість до спілкування, широта мислення, готовність надавати допомогу і підтримку, а також відповідальність.

Третій – оцінка професійних навичок, необхідний в роботі в залежності від рівня займаної посади.

Після тестування працівників центрального апарату заплановано проведення тестування працівників ДФС і в регіонах.

У рамках оптимізації роботи служби передбачено планове, за дорученням Кабміну, скорочення працівників на рівні 30 відсотків. В ДФС мають залишитися справжні професіонали, а також залучатися молоді кадри, які готові швидко вчитися та працювати на майбутнє країни.

 

НА Харківщини відносно співробітників ДФС розпочато 38 кримінальних впроваджень

Як повідомили в Управлінні власної безпеки ГУ ДФС у Харківській області, протягом січня-жовтня 2015 року проведено 288 службових перевірок, пов’язаних із службовою діяльністю підрозділів Харківської області. З них 184 перевірки відбулися за зверненнями фізичних та юридичних осіб. Решта – 104– здійснено працівниками УВБ на підставі отриманої оперативної інформації.

Керівникам районних підрозділів Харківської області направлено 140 подань про вжиття заходів реагування щодо усунення причин та умов, які сприяли вчиненню виявлених порушень. Окрім того, було винесено 42 офіційних застереження працівникам про неприпустимість порушень вимог чинного законодавства, 118 працівників притягнуто до відповідальності, 2 - звільнено.

Також протягом січня-жовтня поточного року відносно посадових осіб розпочато 38 кримінальних проваджень.

Крім перевірок, одним з пріоритетних напрямків роботи фахівців підрозділу власної безпеки області залишається упереджувальна та роз’яснювальна робота серед працівників, а також кандидатів на заміщення вакантних посад.

Нагадаємо, що в Державній фіскальній службі України діє інтерактивний антикорупційний сервіс «Пульс». На телефон якого - (044) 284-00-07 - можна цілодобово повідомляти про неправомірні дії або бездіяльність працівників відомства.

Співробітники ДФС не тільки приймають звернення, але й потім повідомляють заявника про результати перевірки та вжиті заходи.

 

З початку року сплачено 267 млн. грн. єдиного внеску

За січень – жовтень 2015 року Лозівською ОДПІ забезпечено надходження єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування на суму 267 млн. грн. Порівняно з відповідним періодом минулого року сплата внеску зросла на 30,5 млн. грн.

Зокрема, у жовтні надійшло 32,6 млн. грн., що на 6,4 млн. грн.. перевищує аналогічний показник 2014 року.

Нагадуємо, що єдиний внесок засобами програмного забезпечення автоматично розподіляється Державною казначейською службою України за видами загальнообов’язкового державного соціального страхування відповідно до визначених пропорцій та перераховується за призначенням – на рахунки, відкриті в Державній казначейській службі на ім’я фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування і пенсійного страхування. 

 

Податківцями встановлено факти несплати податку на нерухомість

Так, під час перевірки одного з харківських агентств з нерухомості,  співробітники фіскальної служби області виявили адреси понад 40 квартир, які здавалися у найом, у тому числі, через  мережу Інтернет.

Як встановили податківці, квартири належали громадянам. Однак а ні фірма, а ні власники нерухомості не сплачували до бюджету податок на нерухомість та податок на доходи фізичних осіб.

З`ясувалося, що підприємці та громадяни повністю ігнорували необхідність сплати податків із своєї діяльності та доходів. Умовні втрати бюджету складають понад 30 тис. грн. податку на нерухомість та 80 тис. грн. податку на доходи фізичних осіб.

Нагадаємо, що  пунктом 266.4 ст. 266 Податкового Кодексу України  для фізичних осіб передбачено пільги зі сплати податку на нерухому майно, відмінне від земельної ділянки, зокрема для квартири/квартир незалежно від їх кількості - на 60 кв. метрів.

Але пільга з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, не застосовується, якщо об’єкти нерухомості використовуються з метою одержання доходів: здаються в оренду, лізинг, позичку, використовуються у підприємницькій діяльності (абзац четвертий п.п. 266.4.2 п. 266.4 ст. 266 ПКУ). Тобто якщо фізична особа надає квартиру в оренду, то вона повинна сплачувати податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, у повному обсязі.

 

У разі закінчення строку чинності сертифіката електронний цифровий підпис скасовується

Регламентом АЦСК ІДД встановлений виключний перелік підстав скасування посилених сертифікатів відкритих ключів електронного цифрового підпису.

 Так, сертифікат автоматично скасовується Центром, без надання окремого повідомлення заявнику (підписувачу), у випадку не поновлення заблокованого сертифіката протягом 30 календарних днів або закінчення строку чинності сертифіката підписувача.

Сертифікат скасовується за письмовою заявою, без додаткового повідомлення, у випадку припинення діяльності суб’єкта господарювання – заявника, розірвання підписувачем трудового договору з юридичною особою – заявником, у разі компрометації особистого ключа, за заявою заявника або його уповноваженого представника.

Разом з тим, сертифікат ключа може бути достроково скасований Центром, з письмовим або електронним повідомленням заявника, у разі:

- набрання законної сили рішенням суду про скасування посиленого сертифіката ключа;

- смерті підписувача або оголошення його померлим за рішенням суду;

- визнання підписувача недієздатним за рішенням суду;

- надання заявником недостовірних даних, припинення (розірвання) договору з заявником.

Скасовані сертифікати поновленню не підлягають.

Інформація про усі скасовані сертифікати автоматично заноситься до Списку відкликаних сертифікатів, який публікується на офіційному інформаційному ресурсі АЦСК ІДД та є доступним кожному користувачу.

 

ДФС про реорганізацію платника ПДВ шляхом приєднання до іншого платника

Операції з реорганізації (злиття, приєднання, поділу, виділення та перетворення) юридичних осіб не є об'єктом оподаткування податком на додану вартість.

При цьому на випадки проведення операцій, передбачених пп. 196.1.7 ПКУ, не поширюється:

  • визнання продажу за звичайними цінами товарів/послуг, що фактично використовуються в операціях, які не є об'єктом оподаткування або звільняються від оподаткування;
  • перерахунок сум податкового кредиту у зв’язку із зміною частки використання товарів (послуг) в оподатковуваних і неоподатковуваних операціях.

При реорганізації платника ПДВ шляхом приєднання його до іншого платника ПДВ:

- платник, що реорганізується, підлягає виключенню з Реєстру платників ПДВ на дату оформлення передавального акта;

- у платника, що реорганізується, не відбувається нарахування ПДВ та коригування податкового кредиту;

- сума від’ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду, яка обліковується в декларації з ПДВ особи, що реорганізується шляхом приєднання, до податкової звітності новоутвореної особи не переноситься;

- невідшкодовані залишки сум бюджетного відшкодування, які обліковуються в інтегрованій картці платника податку станом на дату анулювання реєстрації переносяться до інтегрованої картки платника податку новоутвореної особи.

Докладніше у листі ДФСУ від 29.10.2015 р. №23015/6/99-99-19-03-02-15

 

Як впливає від’ємне значення з ПДВ на стан електронного рахунку

Формула (всі її складові), яка визначає реєстраційну суму, на початок третього робочого дня після набрання чинності Законом №643 (29.07.2015) "обнуляється". Крім значень її складових ΣНаклОтр, ΣНаклВид та ΣМитн, що були сформовані починаючи з 01.07.2015 р.

Після "обнуління" показників формули сума податку, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування, збільшується:

 - на суму від'ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду,

 - та суму непогашеного від'ємного значення попередніх звітних (податкових) періодів на кінець поточного звітного (податкового) періоду, що зазначено в звітності з ПДВ, у якій відображаються розрахунки з бюджетом та/або відображаються операції, що стосуються спеціального режиму оподаткування, за червень 2015 року. На таку суму платником податку збільшується розмір суми податкового кредиту за звітний (податковий) період (липень 2015 року).

Листом ДФС У від 29.10.2015 р. №23018/6/99-99-19-03-02-15 уточненно: збільшення "реєстраційної суми" на суму від'ємного значення здійснюється одноразово за результатами податкової звітності за червень 2015 року.

Від’ємне значення податку, яке декларується платником у звітності з ПДВ починаючи з липня 2015 року та відображається у рядку 24, не впливає на реєстраційну суму.

 

 

Як складається уточнюючий розрахунок з ПДВ: заповнюють усі рядки чи лише ті, якими виправляються помилки?

В уточнюючому розрахунку до декларації з ПДВ відображають усі заповнені рядки податкової декларації, що уточнюється. При цьому:

  • до графи 4 уточнюючого розрахунку переносять показники декларації, що уточнюється;
  • у графі 5 відображають усі показники декларації з урахуванням виправлених помилок;
  • у графі 6 відображають абсолютне значення помилки по всіх заповнених в уточнюючому розрахунку рядках із відповідним знаком (+/-). У разі якщо абсолютне значення дорівнює нулю, то відповідний рядок не заповнюють.

Водночас незаповнені рядки в декларації в уточнюючому розрахунку також залишаються не заповненими.

 

Постачальником повернуто кошти, як відобразити їх у книзі обліку доходів?

Відповідно до п. 292.11 ст. 292 Податкового кодексу України до складу доходу, визначеного пп. 1 п. 292.1 ст. 292 ПКУ, не включаються, зокрема,  суми коштів (аванс, передоплата), що повертаються покупцю товару (робіт, послуг) - платнику єдиного податку та/або повертаються платником єдиного податку покупцю товару (робіт, послуг), якщо таке повернення відбувається внаслідок повернення товару, розірвання договору або за листом-заявою про повернення коштів.

Такі суми також не відображаються в книзі обліку доходів.

 

На отриману демобілізованими військовослужбовцями одноразову грошову допомогу ЄСВ не нараховують

Одноразова грошова допомога, нарахована військовослужбовцям при звільненні з військової служби, не є базою нарахування ЄСВ.

Умови виплати одноразової грошової допомоги в разі звільнення військовослужбовцям, призваним на військову службу за призовом у зв'язку з мобілізацією, визначені постановою КМУ від 17.09.2014 р. № 460.

Перелік видів виплат, що здійснюються за рахунок коштів роботодавців, на які не нараховується єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затверджений постановою КМУ від 22.12.2010 р. № 1170, у п. 2 якої вказано про одноразову грошову допомогу  військовослужбовцям при звільненні.

 

Як фізособи-єдинники групи 3 — платники ПДВ відображають витрати в Книзі

У графах 2, 3 та 6 р. ІІ «Витрати»  Книги обліку доходів та витрат платників єдиного податку, що є платниками ПДВ, затвердженої наказом Мінфіну від 19.06.2015 р. № 579, відображаються документально підтверджені витрати, безпосередньо пов’язані з одержанням доходу, на підставі первинних документів про здійснення витрат у день фактичної оплати.

У гр. 1 Книги проставляється дата фактичної оплати на підставі документа про оплату.

Тобто,  допоки єдинник не отримав доходу, витратні графи 2, 3 та 6 Книги він не заповнює.

 

Можна отримати засвідчену копію договору про визнання електронних документів?

Договір, що визначає взаємовідносини у сфері електронного документообігу, зокрема, визнання електронного цифрового підпису платників податків або посадових осіб платників податків, діє лише за умови використання ними посилених сертифікатів відкритих ключів.

Про отримання договору про визнання електронних документів (далі — Договір) органом доходів і зборів платнику податків як підтвердження надсилається перша квитанція, підписана ЕЦП органом доходів і зборів.

Після підписання Договору органом доходів і зборів платнику податків надсилається друга квитанція та Договір, підписаний ЕЦП органом доходів і зборів. Відкриті сертифікати ЕЦП платника податків, яким підписано Договір, автоматично імпортуються до бази сертифікатів Інформаційного порталу органів доходів і зборів.

Лист ДФС від 04.11.2015 р. № 23484/6/99-99-10-03-02-15.

 

Як повідомляти контролюючий орган про несправний РРО?

У разі виявлення несправностей РРО, а також пошкодження засобів контролю протягом робочого дня, в якому виявлено несправності чи пошкодження, письмово або засобами електронного зв'язку в довільній формі необхідно повідомити центр сервісного обслуговування, а також протягом двох робочих днів повідомити про це контролюючий орган, у якому суб'єкт господарювання зареєстрований платником податків.

Відповідальність за неповідомлення контролюючого органу законодавством не передбачена.

 

Про оподаткування операції з безоплатного розповсюдження підакцизної продукції

Щодо оподаткування операцій із безоплатного розповсюдження підакцизної продукції в межах проведення рекламної акції, зокрема пива.

І. Акцизний податок

При здійсненні операцій із безоплатного передання пива (за ціною 0,0 грн) база обкладення акцизним податком із реалізації суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів відсутня.

ІІ. ПДВ

Якщо вартість товарів, придбаних/виготовлених для проведення рекламних заходів (у т.ч. для безоплатного розповсюдження), включається до вартості товарів/послуг, які використовуються в оподатковуваних операціях, пов’язаних з отриманням доходів, то вважається, що такі товари придбаваються для використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності такого платника податку, а тому податкові зобов’язання з ПДВ під час здійснення операцій з безоплатного розповсюдження товарів рекламного призначення, відповідно до п. 198.5  ПКУ, не нараховуються, а сформований податковий кредит не коригується.

Докладніше у листі ДФСУ  від 03.11.2015 р. № 23422/6/99-99-19-03-03-18

 

Чи діють індивідуальні податкові консультації, надані районними ДПІ до 01.09.2015 р.

Питання виникло у зв’язку з набранням чинності Законом України від 17.07.2015 р.  № 655, яким змінено порядок надання контролюючими органами індивідуальних й узагальнюючих консультацій.

Зокрема, індивідуальні консультації в письмовій або електронній формі з 01.09.2015 р. можуть надаватися лише контролюючими органами в Автономній Республіці Крим, містах Києві та Севастополі, областях, міжрегіональними територіальними органами, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову й митну політику. Контролюючі органи на районному рівні мають право надавати консультації винятково в усній формі.

Податкові консультації мають індивідуальний характер і можуть застосовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію, із дня її надання, та втрачають дію, якщо надалі вони були змінені чи скасовані. Таким чином, податкова консультація, надана платнику податків контролюючим органом до 01.09.2015 р., є чинною та може бути використана, з урахуванням вимог п. 53.1  ПКУ, до того часу, доки вона не буде змінена чи скасована.

Докладніше у листі ДФСУ  від 06.11.2015 р. № 23771/6/99-99-10-03-02-15

 

Скільки часу можна користуватися розрахунковими книгами, якщо касовий апарат

забрали на ремонт?

На період виходу з ладу РРО та здійснення його ремонту або у разі тимчасового, не більше 7 робочих днів, відключення електроенергії проведення розрахункових операцій здійснюється з використанням книги обліку розрахункових операцій та розрахункової книжки або із застосуванням належним чином зареєстрованого резервного реєстратора розрахункових операцій.

 

Єдинник втратив книгу обліку доходів та витрат. Що робити? Яка відповідальність?

У разі втрати, пошкодження або дострокового знищення документів, пов’язаних з обліком доходів та витрат, платник податків зобов’язаний у 5 денний строк з дня такої події письмово повідомити контролюючий орган за місцем обліку. Він має відновити втрачені документи протягом 90 календарних днів з дня, що настає за днем надходження повідомлення до контролюючого органу.

Книги обліку зберігаються у платника податку протягом 3 років після виконання останнього запису.

Відповідно до ст. 121 ПКУ незабезпечення платником податків зберігання первинних документів, інших документів з питань обчислення і сплати податків та зборів протягом установлених ст. 44 ПКУ строків їх зберігання та/або ненадання платником податків контролюючим органам оригіналів документів чи їх копій при здійсненні податкового контролю у випадках, передбачених ПКУ, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 510 гривень.

 

До уваги власників електронних цифрових підписів!

Останнім часом Державною фіскальною службою України фіксуються випадки незаконного використання невідомими особами електронного цифрового підпису (далі – ЕЦП) суб’єктів господарювання під час реєстрації податкових накладних.

Для протидії шахраям та з метою захисту законних інтересів платників податків Акредитованим центром сертифікації ключів ІДД ДФС вимушено введені деякі тимчасові обмеження під час обслуговування заявників, у тому числі щодо території реєстрації для юридичних осіб, умов представництва в АЦСК ІДД ДФС тощо.

Окрім того, за результатами засідань спільної робочої групи з розробки проектів нормативно-правових актів у сфері ЕЦП, учасниками якої є представники Адміністрації Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України, Центрального засвідчувального органу Міністерства юстиції України, Акредитованого центру сертифікації ключів ІДД ДФС та інших АЦСК, було надано пропозиції щодо посилення процедур ідентифікації та реєстрації заявників під час надання послуг ЕЦП акредитованими центрами сертифікації ключів.

Звертаємо увагу, що безпека використання послуг ЕЦП також залежить від дотримання умов захисту та зберігання особистого ключа ЕЦП його власником. Особистий ключ ЕЦП повинен зберігатися у таємниці, його  передавання іншим особам заборонено.

 

Що робити якщо в Книзі обліку доходів виявлено помилки?

Книга обліку і витрат ведеться за вибором платника податку в паперовому або в електронному вигляді.

У разі обрання платником податку ведення Книги в паперовому вигляді, записи у Книзі виконуються розбірливо чорнилом темного кольору або кульковою ручкою. Внесення виправлень здійснюється шляхом нового запису (з відображенням від’ємного або позитивного значення), який засвідчується підписом платника податку.

У разі обрання платником податку ведення Книги в електронній формі у Книзі в електронному вигляді допускаються виправлення помилок або коригування шляхом доповнення рядка, в якому відображається від’ємне або позитивне значення.

 

Обов’язок для єдинників ставити РРО залежить від обсягу доходу,

а не від кількості торгових точок

Законодавством установлено залежність обов’язковості застосування РРО не від кількості господарських одиниць платника єдиного податку (фізичної особи — підприємця), виду чи місця проведення діяльності, а від перевищення ним протягом календарного року обсягу доходів у 1млн. грн.

 

Чи можна використати в якості резервного РРО із сервісного центру

Центр сервісного обслуговування повинен надати підприємству власний підмінний РРО, якщо не встигає вкластися в строки ремонту (не більш ніж 7 робочих днів). Для цього потрібне офіційне прохання суб'єкта господарювання (за відсутності в нього резервного РРО).

Такий суб'єкт господарювання спільно із ЦСО реєструють переданий РРО в органах ДФС і вводять його в експлуатацію .

Докладніше у листі ДФС  02.11.2015 р. № 23229/6/99-99-22-07-03-15)

 

Якщо вода використовується не лише для санітарно-гігієнічних потреб

Суб’єкт господарювання- водокористувач, який уклав договір на постачання води з водокористувачем- постачальником і має на балансі власні будівлі (нежитлові, житлові, гуртожитки), не є платником рентної плати за умови, якщо використовує обсяги води в таких будівлях виключно для:

  • задоволення питних і санітарно-гігієнічних потреб населення;
  • задоволення власних питних і санітарно-гігієнічних потреб.

При використанні суб’єктом господарювання води одночасно як для виробничих потреб, так і для задоволення питних і санітарно-гігієнічних потреб, він є платником рентної плати за спеціальне використання води за весь обсяг фактично використаної води. Нормами ПКУ не передбачено механізму розподілу обсягів фактично використаної у звітному періоді води на обсяги: використаної окремо для власних санітарно-гігієнічних і використаної для інших потреб юридичних осіб (у т.ч. через відсутність нормативів споживання води юридичними особами виключно на власні питні і санітарно-гігієнічні потреби).

 

 

Повідомляйте ДФС у разі прийняття працівника за сумісництвом

Держпраці на своєму сайті надало відповідь на запитання: чи потрібно подавати повідомлення у фіскальну службу при оформленні співробітника на роботу за внутрішнім сумісництвом?

У разі прийняття працівника на роботу на умовах сумісництва (внутрішнього чи зовнішнього) обов’язковим є укладення трудового договору, який оформлюється шляхом видання наказу чи розпорядження власника або вповноваженого ним органу, і повідомленням до територіальних органів ДФС за місцем обліку їх.

 

Оренда на умовах передоплати: чи можна виписати зведену податкову накладну

З метою застосування норм п. 201.4  ПКУ постачання послуг оренди на умовах передоплати не може розглядатися як постачання, що має безперервний або ритмічний характер. На суму орендної плати постачальником (орендодавцем) складається податкова накладна в загальному порядку на дату настання першої події (у цьому випадку — передоплати).

 

Як звітувати сільгоспвиробнику при відмові від фіксованого сільгоспподатку ?

Якщо виробник сільськогосподарської продукції, який з 01.01.2015 перейшов зі сплати фіксованого сільськогосподарського податку на загальну систему оподаткування, отримав за підсумками попереднього звітного (податкового) року дохід від продажу сільськогосподарської продукції власного виробництва у розмірі не менш як 50 % загальної суми доходу, то такий сільськогосподарський товаровиробник може для цілей оподаткування податком на прибуток використовувати річний податковий період, який починається з 1 липня поточного звітного року і закінчується 30 червня наступного звітного року.

При цьому такому платнику слід подати окремо декларацію з податку на прибуток підприємства за період з 01.01.2015 по 01.07.2015, а починаючи з 1 липня 2015 року можна застосовувати річний податковий період, який починається з 1 липня поточного звітного року і закінчується 30 червня наступного звітного року.

 

Щодо коригування фінрезультату на суми штрафів та/або неустойки чи пені

 Розділом III «Податок на прибуток підприємств» Кодексу не передбачено коригування фінансового результату до оподаткування на різниці за штрафами, пенею, неустойкою.

Згідно з п. 6 Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 16 «Витрати», витратами звітного періоду визнаються або зменшення активів, або збільшення зобов'язань, що призводить до зменшення власного капіталу підприємства (за винятком зменшення капіталу внаслідок його вилучення або розподілу власниками), за умови, що ці витрати можуть бути достовірно оцінені. Визнані штрафи, пеня, неустойка включаються до інших операційних витрат (п. 20 П(С)БО16).

Отже, понесені витрати у вигляді визнаних платником податку штрафів, пені, неустойки за порушення правил здійснення господарської діяльності, невиконання або неналежне виконання господарського зобов'язання беруть участь при визначенні фінансового результату до оподаткування відповідно до правил бухгалтерського обліку без подальшого його коригування на такі витрати.

Докладніше у листі ДФС  від 05.10.2015 р. N 21051/6/99-99-19-02-02-15

Якщо легковий автомобіль переобладнано із заміною двигуна на

менший об’єм: повернуть кошти?

У разі переобладнання легкового автомобіля, зокрема заміни двигуна на двигун з об’ємом циліндрів до
3000 куб. см., фізична особа зобов’язана здійснити перереєстрацію такого транспортного засобу в органах внутрішніх справ та отримати нове свідоцтво про реєстрацію (технічний паспорт), в якому відображається дата проведення реєстрації із зазначенням числа, місяця та року.

Статтею 267 Кодексу не передбачено проведення контролюючим органом перерахунку сплаченого транспортного податку за базовий податковий (звітний) період, який дорівнює календарному року, у разі переобладнання фізичною особою легкового автомобіля.

 

Як правильно підводити підсумок в книзі доходів і витрат помісячно чи поквартально?

Відповідно до п. 6 Наказу Міністерства фінансів України від 19.06.2015 № 579 дохід від провадження господарської діяльності відображається щоденно сумарним підсумком за місяць, квартал, рік.

Тобто треба підсумовувати і місяць, і квартал.

 

Фізична особа одночасно отримує доходи від підприємницької та незалежної професійної діяльності

Чинним законодавством не заборонено фізичній особі, яка здійснює незалежну професійну діяльність, бути підприємцем та здійснювати іншу (відмінну від незалежної) підприємницьку діяльність, не заборонену законом.

Доходи громадян, отримані протягом календарного року від провадження незалежної професійної діяльності, оподатковуються за ставками 15 (20)%. Оподатковуваним доходом вважається сукупний чистий дохід, тобто різниця між доходом і документально підтвердженими витратами, необхідними для провадження певного виду незалежної професійної діяльності.

Отже, якщо фізична особа, яка провадить незалежну професійну діяльність одночасно здійснює підприємницьку діяльність на загальній системі оподаткування, така особа зобов’язана вести Книгу обліку доходів та витрат, у якій відображає отримані доходи та понесені протягом року витрати від здійснення обох видів діяльності.

За результатами звітного року зазначена особа подає одну податкову декларацію про майновий стан і доходи у строки, передбачені для фізичних осіб – підприємців (протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року). При заповненні податкової декларації поряд з доходами від незалежної та підприємницької діяльності відображає інші доходи з джерел їх походження з України та іноземні доходи .

При цьому самостійно розраховує податок на доходи фізичних осіб та сплачує його протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку подачі декларації.

 

Коли не нараховується пеня при заниженні податкового платежу

Відповідно до п. 38.1 ст. 38 ПКУ виконанням податкового обов’язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов’язань у встановлений податковим законодавством строк. Після закінчення встановлених законом строків погашення узгодженого  зобов’язання на суму податкового боргу нараховується пеня.

При самостійному нарахуванні суми грошового зобов’язання платником податків нарахування пені розпочинається після спливу 90 днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов’язання, визначеного ПКУ.

Пеня нараховується у день настання строку погашення податкового зобов’язання, нарахованого контролюючим органом або платником податків у разі виявлення його заниження на суму такого заниження та за весь період заниження (в тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження) (п.п. 129.1.2 п. 129.1 ст. 129 ПКУ).

Отже, у разі подання уточнюючої звітності платником податків після граничного терміну її подання, але до граничного терміну сплати сум податкових зобов’язань, пеня не нараховується.

 

Як заповнити платіжне дорученні для сплати ЄСВ

При сплаті єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування поле "Призначення платежу" розрахункового документа заповнюється таким чином:

*

;101

;12345678

;єдиний внесок за ____

;

;

;

1

2

3

4

5

6

7

 

1 - службовий код ("*");    2 - код виду сплати ("101" - сплата суми податків і зборів / єдиного внеску);

3 - код за ЄДРПОУ платника, який здійснює сплату;    4 - друкується роз'яснювальна інформація про призначення платежу;    5 - не заповнюється;   6 - не заповнюється;   7 - не заповнюється;

 

Чи можливо повернути кошти за ліцензію, якщо діяльність не здійснювалась?

Ліцензія видається за заявою суб’єкта господарювання. Плата за ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями справляється щокварталу рівними частками і зараховується до місцевих бюджетів згідно з чинним законодавством. Дія ліцензії призупиняється у разі несвоєчасної сплати чергового платежу за ліцензію на підставі письмового розпорядження органу, який видав ліцензію, на термін до сплати заборгованості. Дія ліцензії вважається призупиненою з моменту одержання суб’єктом господарювання відповідного письмового розпорядження органу, який видав ліцензію, і поновлюється з моменту зарахування відповідного чергового платежу за ліцензію до бюджету.

Ліцензія анулюється органом, який її видав на підставі:

- заяви суб’єкта господарювання;

- рішення про скасування державної реєстрації суб’єкта господарювання;

- несплати чергового платежу протягом 30 календарних днів від моменту призупинення дії ліцензії;

- рішення суду по факту незаконного використання марок акцизного податку (стосовно імпортерів);

- рішення суду по факту торгівлі алкогольними напоями або тютюном без акцизних марок;

- рішення суду по факту переміщення алкогольних напоїв або тютюну поза митним контролем;

- по факту продажу алкогольних напоїв, тютюнових виробів особам, які не досягли 18 років, або у не визначених для цього місцях.

Ліцензія анулюється та вважається недійсною з моменту одержання суб’єктом господарювання письмового розпорядження про її анулювання.

Отже, повернення коштів, сплачених за ліцензію, за період, коли суб’єкт підприємницької діяльності тимчасово не працював, Законом № 481 не передбачено.


Відображення 5-відсоткового акцизного податку фізичною особою — підприємцем

Перелік витрат, безпосередньо пов’язаних з отриманням доходів фізичною особою — підприємцем від провадження господарської діяльності на загальній системі оподаткування, визначено п. 177.4 ст. 177 ПКУ. Однак зазначений перелік не містить акцизного податку, включеного до вартості товару та сплаченого під час його придбання. Сума акцизного податку у разі її включення до вартості проданих товарів відображається фізичною особою — підприємцем, яка застосовує загальну систему оподаткування, у графі 2 «Сума доходу, отриманого від здійснення господарської діяльності» Книги, однак не відображається в графах 5 — 8 «Витрати, пов’язані з господарською діяльністю».