АВТОМАТИЧНЕ ПРИЗНАЧЕННЯ ПЕНСІЇ

АВТОМАТИЧНЕ ПРИЗНАЧЕННЯ ПЕНСІЇ 16 жовтня 2020

        На виконання Указу Президента України від 08.11.2019 №837 «Про невідкладні заходи з проведення реформ та зміцнення держави» Пенсійним фондом України у червні 2020 року розпочато впровадження нової системи «Автоматичного призначення пенсій», тобто подати документи для призначення пенсії можливо через особистий кабінет на Веб-порталі Пенсійного фонду України за допомогою кваліфікованого електронного підпису.

         Особливістю новації є те, що пенсію буде призначено без особистого звернення до територіального органу Пенсійного фонду на підставі поданих у зверненні документів.

         Нормативними документами, якими встановлено вимоги щодо підтвердження трудового стажу у разі відсутності трудової книжки та подання документів для призначення пенсії, є:

– Порядок підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 12 серпня 1993 р. №637 (із змінами);

– Порядок подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування”, затверджений постановою правління Пенсійного фонду України 25.11.2005 № 22-1 (із редакції постанови правління Пенсійного фонду України від 23.05.2018 № 11-1).

         В особистому кабінеті застрахованої особи на порталі оновлено блок Комунікації з Пенсійного фонду України та додано можливість подання «Анкети-заяви на автоматичне призначення пенсії».

         Під час формування Анкети-заяви найбільше часу займає додавання файлів сканованих документів, що підтверджують набутий трудовий стаж та які ідентифікують особу. Файли документів необхідно підкріпити у відповідному розділі, кожний розділ містить перелік необхідних документів.

         Документи, які надаються для призначення пенсії при опрацюванні звернення «Автопризначення пенсії» буде оцифровано та атрибутовано спеціалістами Фонду. На їх підставі буде сформовано електронну пенсійну справу, складові якої, стануть доступні для перегляду у відповідному розділі на вебпорталі «Моя пенсія» особам, які набули статусу пенсіонерів.

         Процес оцифрування та атрибутування документів, таких як трудова книжка чи інших документів про стаж, можна спростити, якщо подати їх заздалегідь, а саме надіславши для опрацювання скановані копії документів за допомогою сервісу «Надання скан-копії трудової книжки». Зробити це можливо незалежно від часу виходу на пенсію, послуга доступна для всіх користувачів, які авторизувалися із кваліфікованим електронним підписом.

         Вебпортал Пенсійного фонду України постійно оновлюється та розширює перелік послуг, які надаються в електронному вигляді, що робить систему призначення пенсії більш відкритою та доступною для кола осіб, сучасних та активних, які саме зараз набувають пенсійного віку або право на призначення пенсії.

         Зокрема, на вебпорталі функціонує сервіс «Пенсійний калькулятор», який забезпечує користувачу можливість самостійно розрахувати розмір майбутньої пенсії за віком. При цьому враховуються дані щодо страхового стажу та заробітної плати, які міститься в Реєстрі застрахованих осіб. При цьому сервіс дозволяє введення у ручному режимі періодів трудової стажу та інших періодів, що враховуються до стажу роботи для призначення пенсії.

         Сервіси вебпорталу Пенсійного фонду України дають змогу користувачам контролювати надходження відомостей стосовно себе як застрахованих осіб, спілкуватися дистанційно із спеціалістами Пенсійного фонду України, отримувати документи в електронному вигляді, подавати анкету для внесення змін до персональних даних в реєстрі застрахованих осіб, подати заяву на призначення або перерахунок пенсії, додаткові документи для допризначення пенсії, надати сканкопію трудової книжки та анкету-заяву на автопризначення пенсії, для цього необхідно мати бажання, трохи часу, кваліфікований електронний підпис та доступ до Інтернету на комп’ютері.