• Головна
  • Новини
  • Суспільство
  • Інформація щодо діяльності Лозівського управління ГУ ДПС у Харківській області та органів ДПС України

Інформація щодо діяльності Лозівського управління ГУ ДПС у Харківській області та органів ДПС України

Інформація щодо діяльності Лозівського управління ГУ ДПС у Харківській області  та органів ДПС України 8 квітня 2020
 
І. Інформація щодо діяльності Лозівського управління ГУ ДПС у Харківській області  та органів ДПС України
 
Режим роботи податкової  в умовах надзвичайної ситуації
Шановні платники податків!На період карантину встановлено такий режим роботи ЦОПів:
з 10-00 до 13-00
У ЦОПах Лозівського управління ГУ ДПС у Харківській області   в умовах надзвичайної ситуації послуги надаються в онлайн режимі. Але якщо ви маєте крайню необхідність в отриманні послуги, ви можете відвідати ЦОП, попередньо здійснивши запис за такими телефонами:
Лозівська ДПІ Лозівського управління
м. Лозова, м-н 3, буд. 5                                            Тел.: (05745)5-12-14,5-12-07
Первомайська ДПІ Лозівського управління
м. Первомайський, вул.Бугайченко, 25                    Тел.: (05748)3-40-93
 Перелік невідкладних послуг:
 видача картки платника податків, внесених до паспорта громадянина України (у формі книжечки) даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків
 внесення до паспорту громадянина України ( у формі книжечки) відмітки про наявність права здійснювати будь - які платежі за серією та номером паспорта .
Також, приймання вхідної кореспонденції, здійснюється через поштову скриньку, яка розміщена при вході до ЦОПу або засобами поштового зв’язку. Інформацію про реєстрацію документів, що надійшли до Лозівського управління можливо отримати за телефоном: тел.(05745)5-12-07,5-12-14, (057248)3-40-93  (крім вихідних та святкових днів з 9 год. 00 хв. до 18 год. 00 хв., у п’ятницю з 9 год. 00 хв. до 16 год. 45 хв.) та отримати вхідний номер Вашого документа. Документи, що були залишені у поштовій скриньці Лозівського управління ГУ ДПС реєструються у день їх надходження та обробляються протягом доби.
Для більш плідної комунікації на період карантинних обмежень, що діють у нашій державі на даний момент, платники податків території обслуговування Лозівського управління можуть звертатись до керівників та фахівців структурних підрозділів Лозівського управління:
-        (05745)5-12-14,5-12-07 – ЦОП Лозівського управління;
-        (05748)3-40-93  – ЦОП Первомайської ДПІ;
-        (05745)5-12-14- сетор податкових сервісів;
-        ( 05745)7-00-99- відділ податків і зборів з юридичних осіб;
-        (05745)7-04-99- відділ адміністрування податків і зборів з фізичних осіб;
-        (05745)7-04-05- сектор податкового моніторингу;
-        (05745)5-12-12 – відділ по роботі з податковим боргом;
Податківці Лозівського управління закликають платників податків  користуватися електронними сервісами ДПС для надання податкової звітності, листування з ДПС та отримання багатьох послуг в on-line режимі! У разі виникнення питань щодо користування "Електронним кабінетом" слід звертатися до служби підтримки за телефоном 0800501007 (напрям 0) або за тел.Лозівської ДПІ Лозівського управління: (05745) 5-12-14,5-12-07,  Первомайської ДПІ Лозівського управління : (05748)3-40-93.
 
Платники податків Харківщини за перший квартал 2020 року спрямували до бюджетів усіх рівнів понад 9,6 млрд грн податків і зборів
Протягом січня - березня поточного року платники податків регіону перерахували до бюджетів усіх рівнів 9620,5 млн гривень.
Без урахування платежів, які фактично не залежать від ефективності адміністрування з боку податкової (рентні платежі ) збір податків і зборів  збільшився на 585,4 млн гривень у порівнянні з аналогічним періодом минулого року.
Індикативний показник ДПС України забезпечено на рівні 100,2 відс. (плюс 18,9 млн гривень).
Так, до Державного бюджету надійшло  5449,1 млн грн, до місцевих бюджетів -  4171,4  млн гривень.
 
Понад 3,7 млрд.грн. ЄСВ надійшло за перший квартал 2020р. від платників Харківщини
В Головному управлінні ДПС у  Харківській області проінформували, що протягом січня - березня 2020 року платники регіону сплатили  3 764,1 млн.грн. єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування. Вказана сума перевищила минулорічні надходження на  337,1 млн. грн (+ 9,8 відс.).
Отримані кошти єдиного соціального внеску направляються на забезпечення пенсійних та соціальних програм громадян. Тому, дуже важливо, щоб усі роботодавці не допускали виплату заробітної плати «в конвертах».
 
Податок на додану вартість: підсумки І кварталу
ДПС виконала індикатив Мінфіну України на І квартал з податку на додану вартість на 101,7%,  до бюджету додатково надійшло 400 млн гривень.
Сальдо ПДВ у січні-березні 2020 року становило 25,9  млрд грн, що на 10,1 млрд грн, або на 63,8 % більше за відповідний період 2019 року.
Загалом з початку року до бюджету надійшло 65,3 млрд грн, відшкодовано 39,4 млрд грн ПДВ.
При зменшенні бази оподаткування (обсягу оподаткованих операцій) у І кварталі 2020 року до відповідного періоду 2019 року на 0,14 %, задекларовані до сплати суми ПДВ зросли на 6,5 %, що у грошовому еквіваленті становить +4 млрд гривень. Цих результатів вдалося досягти завдяки підвищенню якості аналізу надходжень податку, ефективності адміністрування та впровадження нової системи моніторингу відповідності податкових накладних критеріям оцінки ступеня ризиків.
 
Призупинив діяльніть – повідом податкову!
Лозівське управління Головного управління ДПС у Харківській області закликає підприємства середнього та великого бізнесу на час проведення карантинних заходів у зв’зку з спалахом коронавірусної хвороби (COVID – 19) повідомляти податкову службу щодо призупинення діяльності, яка вплине на значне зменшення сплати податків.
За номерами телефонів:
для юридичних осіб: (05745) 7-00-99, (05748) 3-31-07;
для фізичних осіб підриємців: (05745) 70499 , (05748) 3-29-18
 
ДПС: на час карантину змінено процедури подачі/видачі документів для отримання адміністративних послуг, визначених законом № 481/95-ВР
Відповідно до Закону України від 17.03.2020 № 530-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)», з дня оголошення карантину зупиняється перебіг строків звернення за отриманням адміністративних послуг та строків надання цих послуг, визначених законом. Від дня припинення карантину перебіг цих строків продовжується з урахуванням часу, що минув до його зупинення.
Державна податкова служба України повідомляє, що документи щодо надання адміністративних послуг, визначених Законом України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального», на час карантину приймаються виключно через поштові скриньки органів ДПС та поштою.
Інформація щодо реєстрів діючих ліцензій та Єдиний державний реєстр місць зберігання оприлюднюються у розділі «Реєстри» вебпорталу ДПС.
У зв’язку з цим надання оригіналів документів буде здійснюватися після закінчення карантину.
 
Відеоурок від податкової № 4. Листування з ДПС за допомогою Електронного кабінету
Державна податкова служба України продовжує серію відеоуроків, у яких роз’яснює, як правильно користуватися електронними сервісами.
Четвертий відеоурок присвячено листуванню з ДПС за допомогою Електронного кабінету.
Переглянувши відеоурок, користувачі зможуть дізнатися, як легко та правильно спрямувати своє звернення до контролюючого органу.
Також відео доступне на ютуб-каналі ДПС.
 
Відеоурок від податкової № 5. Звіт про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску
Податкова служба продовжує серію відеоуроків, у яких роз’яснює, як правильно користуватися електронними сервісами.
П’ятий відеоурок присвячено поданню звіту про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску.
Переглянувши відеоурок, користувачі зможуть дізнатися, як створити та правильно заповнити в Електронному кабінеті цей звіт, а також підписати та відправити його до контролюючого органу.
Також відео доступне на ютуб-каналі ДПС
 
Звітуємо в «Електронному кабінеті» правильно
В умовах дії карантину податкову звітність рекомендовано надавати в електронному вигляді, зокрема використовуючи сервіс «Електронний кабінет».
При цьому, за допомогою сервісу «Електронний кабінет» декларування звітності в електронному вигляді виконується тільки в розділі «Введення звітності» у форматі файлу *.XML, який доступний для технічної обробки податкового звіту.
Звертаємо увагу, що Розділ «Листування з ДПС» (документи у форматі файлу *.PDF) для подання електронної звітності не використовується.
Тому електронні документи, що сформовані у розділі «Листування з ДПС» та подані в порушення вимог п.49.3 ст.49 ПКУ, вважатимуться неподаними.
 
Електронні сервіси для дистанційного спілкування з органами ДПС
У зв’язку з оголошенням в Україні карантину ДПС рекомендує використовувати електронні сервіси:
спеціалізованого клієнтського програмного забезпечення "Єдине вікно подання електронної звітності" (далі – Єдине вікно);
інформаційно-телекомунікаційної системи «Електронний кабінет» (далі – Електронний кабінет).
Єдине вікно.
Спеціалізоване клієнтське програмне забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності» розміщено на вебпорталі ДПС у розділі «Головна/ Електронна звітність/ Спеціалізоване клієнтське програмне забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності»/».
Електронний кабінет.
Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою:
http:// cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС.
У приватній частині Електронного кабінету платнику надано можливість:
відправити до будь-якого контролюючого органу листа в електронному вигляді (меню «Листування з ДПС»);
доступу до особистої інформації, зокрема реєстраційних та облікових даних (меню «Облікові дані»), даних інтегрованих карток (меню «Стан розрахунків з бюджетом»), переліку отриманих документів та поданої звітності платника податків (меню «Вхідні/вихідні документи»);
переглянути стан розрахунку з бюджетом (меню «Стан розрахунків з бюджетом»);
отримати витяг щодо стану розрахунків з бюджетами та цільовими фондами за даними органів ДПС, надіславши запит на його отримання;
отримати довідку про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи;
надіслати запити на отримання інформації, заяви на реєстрацію платником окремих податків, отримати витяги з реєстрів;
створювати та надсилати електронні документи: податкової та статистичної звітності, звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування;
скористатися іншими електронними сервісами та отримати корисну інформацію.
Для фізичних осіб в Електронному кабінеті об’єднано сервіси для громадян в окремий Е-кабінет для громадян, який надає можливість:
доступу до реєстраційних даних та даних про об’єкти оподаткування (рухоме та нерухоме майно, відомості про які надходять до ДПС з відповідних реєстрів інших державних органів);
доступу до сформованих податкових повідомлень – рішень щодо сум нарахованих податкових зобов’язань з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, транспортного податку та плати за землю;
подання декларації про майновий стан і доходи;
отримання відомостей про суми виплачених доходів та утриманих податків з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків.
Заздалегідь просимо з розумінням поставитись до ситуації, що склалася, і просимо вибачення за можливі незручності!
ІІ. Інформація для бухгалтерів
Інформаційний лист № 8. Карантинні нововведення для бізнесу. Частина І. Податок на прибуток, обіг підакцизних товарів, ПДВ
2 квітня опубліковано та набрав чинності Закон від 30.03.2020 року № 540-IX (раніше законопроєкт № 3275) «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв'язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)».
Документом передбачено внесення змін у понад три десятки нормативно-правових актів. Зокрема, Закон скасовує ПДВ для ввезення медичних товарів і звільняє бізнес від сплати земельного податку та податку на майно, орендної плати за земельні ділянки, що перебувають у державній та комунальній власності. Крім того, передбачено ряд преференцій і для юридичних осіб – платників податку на прибуток підприємств.
Детальніше про нововведення та тимчасові норми, які запроваджуються на період карантину, читайте у восьмому інформаційному листі: «Карантинні нововведення для бізнесу. Частина І. Податок на прибуток, обіг підакцизних товарів, ПДВ». 
Інформаційний лист можна скачати тут.
 
До 1 січня 2021 року штрафні санкції будуть застосовуватися у зменшених розмірах
До 1 січня 2021 року продовжено період, протягом якого санкції, визначені пунктом 1 статті 17  Закону України від 06.07.95 №265-/95-ВР «Про застосування РРО у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», будуть застосовуватися у зменшених розмірах, а саме:
-10 % вартості проданих з порушенням, встановленими цим пунктом товарів (робіт, послуг) – за порушення вчине вперше;
-50 % вартості проданих з порушенням, встановленими цим пунктом товарів (робіт, послуг) – за кожне наступне вчинене порушення.
Також на 01 січня 2021 року перенесено запровадження процедури «КЕШБЕК».
Довідково: Закон України від 17.03.2020 №533-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID – 19)».
 
Подати заяву про застосування спрощеної системи оподаткування ФОП має можливість через Електронний кабінет
Порядок обрання або переходу на спрощену систему оподаткування платниками єдиного податку першої – третьої груп здійснюється відповідно до підпунктів 298.1.1 – 298.1.4 п. 298.1 ст. 298 ПКУ.
Норми визначені п. 298.1 ст. 298 ПКУ.
Для обрання або переходу на спрощену систему оподаткування суб’єкт господарювання подає до контролюючого органу заяву про застосування спрощеної системи оподаткування (далі – заява) (п.п. 298.1.1 п. 298.1 ст. 298 ПКУ).
Заява подається за вибором платника податків, якщо інше не передбачено ПКУ, в один з таких способів:
1) особисто платником податків або уповноваженою на це особою;
2) надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;
3) засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації кваліфікованого електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством;
4) державному реєстратору як додаток до заяви про державну реєстрацію, що подається для проведення державної реєстрації, зокрема, фізичної особи – підприємця з урахуванням вимог п. 291.5 ст. 291 ПКУ. Електронна копія заяви, виготовлена шляхом сканування, передається державним реєстратором до контролюючого органу одночасно з відомостями з реєстраційної картки на проведення державної реєстрації, зокрема, фізичної особи – підприємця згідно із Законом України від 15 травня 2003 року № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» із змінами та доповненнями.
Форма заяви затверджена наказом Міністерства фінансів України від 16.07.2019 № 308 (далі – Наказ № 308).
Згідно з п.п. 298.1.4 п. 298.1 ст. 298 ПКУ до поданої заяви додається розрахунок доходу за попередній календарний рік, що передує року переходу на спрощену систему оподаткування за формою, затвердженою Наказом № 308.
Відповідно до п. 42¹.2 ст. 42¹ ПКУ Електронний кабінет забезпечує можливість реалізації платниками податків прав та обов’язків, визначених ПКУ та нормативно-правовими актами, що прийняті на підставі та на виконання ПКУ.
Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС.
Робота у приватній частині Електронного кабінету здійснюється з використанням кваліфікованого електронного підпису, отриманого у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг.
За допомогою меню «Листування з ДПС» приватної частини Електронного кабінету фізична особа – підприємець має можливість направити до органу ДПС разом із супровідним листом заяву та розрахунок доходу за попередній календарний рік, що передує року переходу на спрощену систему оподаткування, за встановленою формою у форматі pdf (обмеження 2 МБ).
Датою подання заяви із супровідним листом є дата реєстрації супровідного листа в органі ДПС. Протягом одного робочого дня після надсилання такого листа до органу ДПС автора електронного листа буде повідомлено про вхідний реєстраційний номер та дату реєстрації. Інформацію щодо отримання та реєстрації листа в органі ДПС можна переглянути у вкладці «Вхідні документи» меню «Вхідні/вихідні документи» приватної частини Електронного кабінету, відправлені листи – у вкладці «Відправлені документи» меню «Вхідні/вихідні документи».
 
ІІІ.Інформація для підприємців та громадян
 
"Спрощенці" мають право на період відпустки не сплачувати єдиний податок
Платники єдиного податку першої і другої груп, які не використовують працю найманих осіб, звільняються від сплати єдиного податку протягом одного календарного місяця на рік на час відпустки, а також за період хвороби, підтвердженої копією листка (листків) непрацездатності, якщо вона триває 30 і більше календарних днів.
Інформація про період щорічної відпустки і терміни втрати працездатності з обов’язковим додаванням копії листка непрацездатності подається за заявою у довільній формі. Заяви можна надсилати на електронну адресу ЦОП gu.kh@tax.gov.ua . 
У податковому відомстві наголошують, з метою уникнення порушення термінів сплати авансових платежів доцільно подавати до органу податкової служби заяву щодо періоду щорічної відпустки до початку відпустки.
Важливо : платникам єдиного податку усіх груп, які використовують найманих працівників, не передбачено звільнення від сплати єдиного податку на період відпустки.
Щодо ЄСВ то платник єдиного податку (якщо він - не пенсіонер або не інвалід)  також не звільняється від сплати. Сплачує за всі місяці,у тому числі і за місяць відпочинку.
Крім того, на період щорічної відпустки підприємці, які застосовують спрощену систему оподаткування, не звільняються від сплати інших податків і зборів, платниками яких вони є.
Зазначена норма передбачена п. 295.5 ст. 295, п.п. 298.3.2 ст. 298 ПКУ.
 
Що необхідно для подання декларацій у режимі онлайн?
Подання податкових декларацій в електронній формі у режимі онлайн здійснються через Електронний кабінет платника, вхід до якого здійснюється за адресою: https://cabinet.tax.gov.ua або через офіційний вебпортал ДПС.
Для спрощення процедури подання декларації про майновий стан і доходи запроваджено сервіс автоматичного заповнення декларації про майновий стан і доходи в Електронному кабінеті платника.
Тобто, здійснюється часткове автоматичне заповнення декларації на підставі облікових даних платника, відомостей про отримані доходи, наявних у Державному реєстрі фізичних осіб та відомостей про об’єкти нерухомого чи рухомого майна.
Щоб подати декларацію в електронному вигляді необхідно завчасно отримати особистий електронний цифровий підпис, який можна замовити у будь-якому акредитованому центрі сертифікації ключів. З переліком АЦСК можна ознайомитися у відкритій частині Електронного кабінету.
Для складання декларації необхідно також отримати довідку про отримані в 2019 році доходи (відомості з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків (ДРФО) про суми/джерела виплачених доходів та утриманих податків).
Ця довідка потрібна, у тому числі, і для заповнення декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.
Покрокова інструкція "Як фізична особа може отримати довідку про свої доходи в Електронному кабінеті платника" розміщена на сайті Головного управління ДПС у Харківській області у розділі "Новини" (https://kh.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/413757.html),
Відеоурк «Оформлення запиту щодо отримання відомостей з ДРФО про суми/джерела виплачених доходів та утриманих податків» можна переглянути на ютуб-каналі ДПС за посиланням: https://youtu.be/_SKY0auOjSk 
 
Чи відбулись зміни щодо термінів подання річної декларації про майновий стан і доходи?
За загальними правилами податкова декларація про майновий стан і доходи подається в такі граничні строки:
- для громадян, які зобов’язані подати податкову декларацію – до 01 травня року, що настає за звітним. Граничний термін подання декларації за звітний (податковий) 2019 рік – 30 квітня 2020 року. Податок на доходи фізичних осіб, зазначений у такій декларації, повинен бути сплачений до 1 серпня року, наступного за звітним.
- для громадян, які мають право на податкову знижку декларація подається по 31 грудня 2020 року (включно).
При цьому, звертаємо увагу, що відповідно до змін, запроваджених Законом України від 17.03.2020 №533-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID – 19)», громадяни мають право подати декларацію за звітний (податковий) 2019 рік - до 1 липня 2020 року.
Тобто, останній день подання декларації – 30 червня 2020 року.
Податкове зобов’язання, визначене фізичними особами у таких деклараціях, мають бути сплачені до 1 жовтня 2020 року.
Фізичні особи, як заявляють право на податкову знижку мають право подати декларацію за звітний (податковий) 2019 рік до 31 грудня 2020 року.
 
Якщо в минулому році надавались репетиторські послуги. Чи потрібно подавати податкову декларацію?
Репетитор - викладач, що дає приватні уроки та проводить як індивідуальні, так і групові заняття, у разі отримання доходів не від податкових агентів (тобто від інших фізичних осіб, які не зареєстровані як самозайняті особи) має задекларувати такі доходи та сплатити податок на доходи фізичних осіб за ставкою 18% та військовий збір за ставкою 1,5%.
Отже, якщо у минулому році надавались репетиторські послуги, то неодхідно включити суму таких доходів до загального річного оподатковуваного доходу та задекларувати їх, подавши до органу ДПС декларацію про майновий стан і доходи.
 
Як потрібно подавати декларацію, щоквартально чи раз на рік, якщо квартира надається в оренду, а податок з доходу та військовий збір сплачуються щоквартально?
Якщо орендар є фізичною особою, яка не є суб’єктом господарювання, то особою, відповідальною за нарахування та сплату (перерахування) податку до бюджету, є платник податку — орендодавець.
Такий орендодавець самостійно нараховує та сплачує податок до бюджету в строки, встановлені для квартального звітного (податкового) періоду - протягом 40 календарних днів після останнього дня такого звітного (податкового) кварталу.
Сума отриманого доходу, сума сплаченого протягом звітного податкового року податку та податкового зобов’язання за результатами такого року відображаються орендодавцем у річній податковій декларації.
Отже, податкову декларацію потрібно подавати один раз за результатами звітного року.
 
Яку декларацію необхідно подати з метою отримання податкової знижки?
З 1 січня 2020 року податкова декларація про майновий стан і доходи подається за новою формою з урахуванням змін, внесених наказом МФУ від 25.04.2019 р. № 177.
У новій формі податкової декларації для платників податків, які декларують право на податкову знижку, введено окрему позначку у розділі категорія платника, у зв’язку з тим, що такі платники мають окремий граничний строк подання податкової декларації — по 31 грудня включно наступного за звітним податкового року.
Крім того, у новій формі декларації передбачено окремий додаток Ф3, в якому і здійснюється розрахунок суми податку, на яку зменшується податкове зобов'язання з податку на доходи фізичних осіб, у зв'язку із використанням права на податкову знижку.
 
За «квартирантів» необхідно подати декларацію і заплатити податок
Громадяни, які здають житло в оренду, зобов’язані подавати декларацію про майновий стан та доходи до 1 липня 2020 року.
Податківці підготували відеоурок присвячений заповненню декларації про майновий стан і доходи громадян. Детальніше на офіційному порталі за посиланням: https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/412310.html . Зразки заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи за посиланням: https://tax.gov.ua/deklaruvannya-dohodiv-gromadyan-/zrazki-zapovnennya-podatkovoi-deklaratsii/
Мінімальна сума орендного платежу визначається за Методикою визначення мінімальної суми орендного платежу за нерухоме майно фізичних осіб, затверджено постановою КМУ від 29.12.2010 р. № 1253, виходячи з мінімальної вартості місячної оренди одного квадратного метра загальної площі нерухомості з урахуванням місця її розташування, інших функціональних та якісних показників, що встановлюються органом самоврядування села, селища, місця, на території яких вона розташована.
 
Які категорії осіб звільняються від обов’язку подання декларації про майновий стан і доходи?
Триває кампанія декларування доходів 2020. Громадяни, які отримали доходи, які не оподатковувались під час їх виплати, мають подати до податкових органів річну податкову декларацію про майновий стан і доходи (далі - Декларація).
Обов'язок платника податку щодо подання Декларації вважається виконаним і Декларація не подається, якщо такий платник податку отримував доходи:
- від податкових агентів, які згідно з цим розділом не включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу;
- виключно від податкових агентів незалежно від виду та розміру нарахованого (виплаченого, наданого) доходу, крім випадків, прямо передбачених цим розділом;
- від операцій продажу (обміну) майна, дарування, при нотаріальному посвідченні договорів за якими був сплачений податок відповідно до цього розділу;
- у вигляді об'єктів спадщини, які відповідно до цього розділу оподатковуються за нульовою ставкою податку та/або з яких сплачено податок до нотаріального оформлення об’єкту спадщини.
Звільняються від обов’язку подання Декларації платники податку, які:
- є малолітніми/неповнолітніми або недієздатними особами і при цьому перебувають на повному утриманні інших осіб (у тому числі батьків) та/або держави станом на кінець звітного податкового року;
- перебувають під арештом або є затриманими чи засудженими до позбавлення волі, перебувають у полоні або ув'язненні на території інших держав станом на кінець граничного строку подання декларації;
- у розшуку станом на кінець звітного податкового року;
- перебувають на строковій військовій службі станом на кінець звітного податкового року;
- в інших випадках, визначених розділом ІV ПКУ.
Змінами, внесеними до ПКУ Законом України від 17 березня 2020 року №533 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникнення і поширення коронавірусної хвороби (COVID – 19)», подовжено термін подачі Декларації до 1 липня 2020 року, а термін сплати задекларованих у ній податкових зобов’язань до 1 жовтня 2020 року.